Skip to content
November 2, 2009 / Hara Akrioti

“Η ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ”

Αδιαμφησβήτητα τραβάνε την προσοχή και ασκούν επιρροή στην επιλογή των νυχτερινών μας εξορμήσεων ενώ, παράλληλα, διαμορφώνουν αντιλήψεις, είτε θετικές είτε αρνητικές, για μαγαζιά διασκέδασης… Η αναφορά γίνεται, φυσικά, για τους ανθρώπους που προσεγγίζουν με την «παρουσία τους» τους απλούς «θνητούς», ΕΜΑΣ! Ο ανταγωνισμός μεγάλος, η «κλίκα», ωστόσο, περιορισμένη!

Έχει συμβεί στους περισσότερους PR Practitioners να ερωτηθούν με τι ασχολούνται και στην συνέχεια αφού απαντήσουν “PR” να ακολουθεί η ερώτηση «σε ποιό μαγαζί?», ωστόσο αν συγκρίνουμε τις αρμοδιότητες ενός Υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων bar/club/restaurant με αυτές ενός Account Manager σε Συμβουλευτική Εταιρεία Διαχείρησης Φήμης, θα διαπιστώσουμε πως κάποια εργαλεία επικοινωνίας προσέγγισης του target group μας, είναι κοινά, αλλά σίγουρα περιορισμένα τόσο σε δυσκολία όσο και σε ποικιλία.

Villa mercedesΠού επενδύουν όμως οι άνθρωποι της νύχτας για την προσέγγιση του απαιτούμενου κόσμου και πού οι PR Practitioners? Η ερώτηση απλή και η απάντηση αναμενόμενη…! Στην γλώσσα των επαγγελματιών το 1ο ονομάζεται social media και Word of Mouth Exploitation, ενώ στων Υπεύθυνων PR νυχτερινών μαγαζιών ονομάζεται δημιουργία facebook group που με την αποστολή αμέτρητων ενημερωτικών e-mails – news releases – επικοινωνούν τα νέα στα μέλη, ενώ η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί βασικό παράγοντα για την πρόσληψή τους.

Ναι, είναι απαραίτητοι και ο στόχος τους αποτελεσματικός,  συγκεντρώνουν κόσμο αλλά διαχειρίζονται την φήμη της επιχείρησης όπως αρμόζει στον χαρακτήρα και décor του κάθε χώρου? Tι άλλες ενέργειες θα μπορούσαν να υλοποιήσουν προκειμένου να αναδείξουν την εικόνα ενός νυχτερινού μαγαζιού ακόμα περισσότερο?

Ας χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα Blurτο Villa Mercedes του οποίου η στρατηγική χαρακτηρίζεται άκρως επιτυχημένη, αφού βασίζεται στους επώνυμους θαμώνες αλλά κυρίως στην επιτυχημένη σχέση με τα ΜΜΕ που προβάλουν τις εξορμήσεις τους στα καθιερωμένα εβδομαδιαία πάρτυ. Το www.yupi.gr, το Down Town, οι ειδήσεις του Star Channel, όπως και άλλα Μέσα περιγράφουν μία φορά την εβδομάδα στα ρεπορτάζ τους τις εξορμήσεις τους. Φυσικά, το χτίσιμο και η διατήρηση ισχυρών σχέσεων με εκπροσώπους του Τύπου δεν σταματά στην αποστολή Δελτίων Τύπου ή προσκλήσεων για “exclusive parties”.

Λαμβάνοντας υπόψη μας, λοιπόν, τα παραπάνω αλλά και σε εν δυνάμει ανάπτυξη που θα πάρει το συγκεκριμένο θέμα απο ανθρώπους του χώρου, καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα: η συνταγή είναι μία: «Το PR συμβάλει στην επιτυχία μίας επιχείρησης».

Advertisements

8 Comments

Leave a Comment
  1. constantin / Jun 23 2010 12:34

    Όταν λέτε επαγγελματία του χώρου τι εννοείτε?πιστέψτε με για να φτάσει κάποιος να κάνει δημόσιες σχέσεις σε κάποιο σοβαρό μαγαζί θα πρέπει να έχει περάσει από τρέλες συνεντεύξεις..
    όσο για τους επαγγελματίες του χώρου (που απλά έτυχε να το σπουδάσουν) δεν θα έχουν
    κάποια ελπίδα η μέλλον στον συγκεκριμένο χώρο διότι θέλει ικανότητες της οποίες δεν μπορούν να αποκτήσουν, απλά και μόνο επειδή πρέπει να το έχεις..

    • Hara Akrioti / Jun 23 2010 13:11

      Αγαπητέ Constantin,

      Το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει στόχο να προσβάλει ή να μειώσει τον κόσμο που εργάζεται σκληρά τις νυχτερινές ώρες, αντίθετα αναδεικνύει την διαφορετικότητα των 2 χώρων.
      Θα συμφωνήσω μαζί σου πως απο ένας σημαντικός αριθμός παραδειγμάτων/ανθρώπων δεν αποτελεί και το σύνολο, κάτι που ισχύει και στους επαγγελματίες PR Practitioners. Συνεπώς, θέλω να καταλήξω πως η δουλειά μας δεν είναι να είσαι κοινωνικός ή όπως χαρακτηριστικά περιγράφεις στο σχόλιο που έκανες νωρίτερα “να το έχεις”- κάτι που αποτελεί κανόνα στα νυχτερινά μαγαζιά προκειμένου να έχει κανείς την ευκαιρία να ονομάζεται “Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων” – αλλά με το καιρό να χτίζεις συμβουλευτικές ικανότητες, στρατηγική σκέψη και ανάλυση που βασίζεται πάνω στης οποιαδήποτε επιχείρησης, που έχεις αναλάβει, τους στόχους.
      Θεωρώ, λοιπόν, γνωρίζοντας καλά και τους 2 χώρους πως ο τίτλος όσων υποστηρίζουν πως ασκούν καθήκοντα PR σε νυχτερινά μεγαζιά θα έπρεπε να είναι “Υπεύθυνοι Ανάπτυξης Γνωριμιών” ενώ των επαγγελματιών “Σύμβουλοι Στρατηγικής Δημοσίων Σχέσεων”.
      Ευχαριστώ,
      Χαρά

  2. ANTONINI LIASI / Nov 4 2009 15:55

    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ξαναδιαβάσει άρθρο που να θίγει αυτό το θέμα..
    Είναι πλέον κοινώς αποδεκτόν ότι το PR είναι απαραίτητο σε όλες τις εταιρίες οι οποίες ασχολούνται με θέματα αγοράς και πώλησης. Η καλή συναναστροφή με τον πελάτη είναι κατα την άποψιν μου το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας,σε όλους τους χώρους. Οι χώροι αυτοί μπορεί να είναι από μία διαφημιστική εταιρία, μέχρι και ένα μαγαζί νυχτερίνης διασκέδασης. Ο επαγγελματίας που ασχολείται με τις δημόσιες σχέσεις πρέπει να προωθεί σώστα το “προιόν”, για να μπορέσει η επιχείρηση να αντεπεξέλθει στην τόσο ανταγωνιστική και καταναλωτική κοινωνία μας. Μήπως όμως εκτός από ευχάριστη προσωπικότητα, ένας PR πρέπει να έχει και τη σχετική μόρφωση; Mήπως τα μαγαζιά που προσλαμβάνουν PR οι οποίοι είναι χώρις μόρφωση, δεν το βλέπουν τόσο ως επάγγελμα αλλά ως χόμπυ; Τι γίνεται με τις διαφημιστικές εταιρίες που ζήτουν από τα εργοδοτούμενα άτομα για PR, ένα δεκασέλιδο βιογραφικό;
    Δεν θέλω να φάνει με τα γραφώμενα μου ότι οι επιχειρήσεις διασκέδασης δεν είναι αντάξιες των άλλων επιχειρήσεων, αλλα το ότι λειτουργούν με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο.

    • Hara Akrioti / Nov 4 2009 16:28

      Αγαπητή Αντωνίνη,

      Ενδιαφέρον το σχόλιο σου και θα ήθελα να προσθέσω σε όσα περιγράφεις πως μία επικοινωνία εκτός απο προΐοντική μπορεί παράλληλα να είναι και επιχειρηματική, πολιτικού ενδιαφέροντος ή ακόμα και ανάδειξης εικόνας ενός εν δυνάμει επώνυμου, κτλ.

      Και ναι, ισχύει πως οι επιχειρήσεις νυχτερινής διασκέδασης λειτουργούν διαφορετικά, αφού όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενο σχόλιο, κύριος στόχος τους είναι η συγκέντρωση κόσμου (τι κόσμου όμως?).Αν, λοιπόν, προσλάβουν κάποιον για “PR” θα το κάνουν λόγω των παραγόντων που περιγράφονται στο άρθρο.

      Αντίθετα, η πρόσληψη ενός Συμβούλου σε εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων απαιτεί προσόντα τόσο “προφορικά” όσο και “γραπτά”, εννοώντας πως, πλέον, εκτός απο τις ακαδημαικές σπουδές είτε στις Δημόσιες Σχέσεις, είτε στο Μαρκετινγκ ή στην Διαφήμιση, ο εν δυνάμει εργαζόμενος είναι απαραίτητο να έχει την δυνατότητα να εκφραστεί τόσο γραπτώς όσο και προφορικώς καλύτερα απο δημοσιογράφο.

      Η επικοινωνία του με εκπροσώπους Μέσων είναι καθημερινή και η συγγραφή άρθρων και δημιουργικών κειμένων αποτελεί κανόνα. Οι αρμοδιοτητές του φυσικά δεν σταματούν εκεί, κυρίως όταν δημιουργούν στρατηγική διαμόρφωσης αντίληψης και υλοποίηση ενός πλάνου!

      Για να κλείσω, λοιπόν, σε έναν ιδανικό κόσμο σίγουρα μία επιχείρηση νυχτερινής διασκέδασης θα είχε υψηλότερο επίπεδο αναγνωρισιμότητας αν απευθυνόταν σε επαγγελματίες του χώρου, ωστόσο, όταν δεν τους ενδιαφέρει αν η επικοινωνία τους απευθύνεται σε στοχευμένο αλλά σε ευρύ κοινό…γιατί να ξοδέψουν περισσότερα ευρώ?
      Όπως ανέφερα και στην απάντηση που έδωσα στον Γιώργο, σημαντική προυπόθεση για έναν ιδιοκτήτη είναι να γνωρίζει τι θέλει να κάνει, πού θέλει να φτάσει, τι ταυτότητα, εικόνα και κατ’ επέκταση φήμη θέλει να χτίσει και με ποιό τρόπο μπορεί να αγγίξει αλλά και να ξεπεράσει τον στόχο που έχει θέσει.

  3. Χουχούμης Όθωνας / Nov 4 2009 12:30

    Αντιλαμβάνομαι τον χαρακτήρα του επαγγέλματος…Και διαπιστώνω πως αν και το ευρύ κοινό τείνει να θεωρεί πως είναι ίδιο το αντικείμενο, τελικά διαφέρει σε μεγάλο βαθμό! Απο τη μία η αναφορά γίνεται σε hobby και απο την άλλη σε επάγγελμα στρατηγικής.

    • Hara Akrioti / Nov 4 2009 16:31

      Αγαπητέ Όθωνα,

      Πράγματι, έτσι είναι…και εκεί βασίζεται η διαφορά των 2 επαγγελμάτων.

  4. George Lorandos / Nov 3 2009 18:58

    Πολύ εύστοχο το παραπάνω άρθρο. Θεωρείς ότι η τακτική πολλών Υπευθύνων PR σε νυχτερινά μαγαζιά(bar/club/cafeteria)μπορεί εν τέλει να κάνει κακό στην εκάστοτε επιχείρηση

    Αν ναι, με ποιον τρόπο?

    • Hara Akrioti / Nov 3 2009 23:21

      Αγαπητέ Γιώργο,
      Αρχικά να σε ευχαριστήσω για το σχόλιο σου και στην συνέχεια να υποστηρίξω πως σίγουρα το συγκεκριμένο σύνολο ανθρώπων που απασχολούνται στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων νυχτερινών μαγαζιών μπορούν να χαρακτηρισθούν ιδιαίτερα χρήσιμοι, αφού ο ρόλος τους είναι απλός και ξεκάθαρος…να προσεγγίσουν κόσμο (που σημαίνει πως έχουν τον τρόπο και την διάθεση να το κάνουν).
      Αν, ωστόσο, ο επιχειρηματίας έχει επιπλέον απαιτήσεις τότε πρέπει να απευθυνθεί σε επαγγελματίες του χώρου.
      Σημαντική, λοιπόν, προυπόθεση για έναν ιδιοκτήτη είναι να γνωρίζει τι θέλει να κάνει, πού θέλει να φτάσει , τι ταυτότητα, εικόνα και κατ’ επέκταση φήμη θέλει να χτίσει και με ποιό τρόπο μπορεί να αγγίξει αλλά και να ξεπεράσει τον στόχο που έχει θέσει.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: