Skip to content
June 28, 2010 / Hara Akrioti

Δημόσιες Σχέσεις…η Άγνοια και η Ελληνική Πραγματικότητα!

Πρόσφατα, με αφορμή τις κατηγορίες περί διαπλοκής της  CIVITAS σε ξέπλυμα μαύρου χρήματος, ο Δημήτρης Ρούλιας, Διευθύνων Σύμβουλος της Out of the Box και μέλος Δ.Σ. του τομέα Δημοσίων Σχέσεων της ΕΔΕΕ, πήρε θέση σχολιάζοντας στο AdBusiness τα όσα ακούγονται για τον «περιβόητο» χώρο μας, που κάποιοι θέλουν να ενταχθούν και άλλοι λένε πως δεν τους ταιριάζει, ενώ επι της ουσίας κανείς δεν γνωρίζει τελικά σε βάθος τι είναι.

Όπως χαρακτηριστικά περιγράφει στο άρθρο «απο εκεί που συνδέαμε τις Δημόσιες Σχέσεις με γυμνασμένους νεαρούς και ευηδείς νεαρές της υποδοχής των μοδάτων clubs, ξαφνικά περάσαμε στο άλλο άκρο και τις αναδείξαμε σε μέγα όχημα διαπλοκής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος». Το κακό, ωστόσο, παραμένει πως ο Έλληνας πολίτης είναι λογικό να μην αντιλαμβάνεται την φύση, τις τεχνικές, τις στρατηγικές αλλά και τις εξειδικεύσεις των Δημοσίων Σχέσεων κι αυτό…γιατί δεν είναι εκπαιδευμένος!

Παράλληλα, είναι απόλυτα φυσιολογικό ο μέσος Έλληνας να είναι προκατειλημένος, μετά απ’ότι έχει προηγηθεί στην Ελλάδα (διασειρμός πολιτικών, σκάνδαλα, κτλ.),  και να μην έχει την διάθεση να εμπιστευθεί ή έστω να ακούσει την κατάθεση οποιουδήποτε Προέδρου εταιρείας PR, τον οποίο κατηγορούν για ξέπλυμα μαύρου χρήματος της Siemens.

Παρόλα αυτά, έπειτα της ανακοίνωσης της ΕΣΗΕΑ και την πρόταση της ΕΔΕΕ για σύσταση κοινού μνημονίου συνεργασίας, ο Γ. Φλέσσας, Πρόεδρος της CIVITAS, λύνει την σιωπή του και μιλάει στο AdBusiness σχετικά με το σκάνδαλο που θέλει την εμπλοκή της εταιρείας στην ανεπίτρεπτη κρίση της Γερμανικής επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει: «Από όλο τον θόρυβο και όσα κυκλοφόρησαν, αποδείχθηκε περίτρανα πως στην Ελλάδα κάποιοι εξακολουθούν  να αγνούν ή να παριστάνουν τους έκπληκτους για πρακτικές καθιερωμένες παγκοσμίως, όπως η επικοινωνία και η Δημόσιες Σχέσεις», ενώ προσθέτει: «Στην Ελλάδα του 2010 δαιμονοποιείται ως γκρίζα δραστηριότητα η καλλιέργεια της δημόσιας εικόνας των επιχειρήσεων, η ανάπτυξη σχέσεων με δημοσιογράφους και Μέσα Ενημέρωσης, η συνομιλία με τους stakeholders, η εκπαίδευση στελεχών και το media training, η εταιρική επικοινωνία, κτλ. και εμφανίζονται ως πρακτικές που υποκρύπτουν σκοτεινά συμφέροντα».

Και, ναι…τόσο η καθημερινή μας επαφή με τους δημοσιογράφους, όσο και η απαραίτητη παρουσία τους κατά την διάρκεια ενός media training ή τα γεύματα μαζί τους αποτελούν κανόνα. Άλλωστε, αυτό υποστηρίζει και ο ορισμός των Δημοσίων Σχέσεων σε χιλιάδες ακαδημαικά βιβλία «Η ανάπτυξη και η διατήρηση δυνατών σχέσεων με εκπροσώπους ΜΜΕ». Επιπλέον, πρόκειται για συνεργασία που επωφελεί και τις 2 πλευρές, τόσο τους PR Practitioners που αγγίζουν τον στόχο δημοσιότητας τον οποίο έχουν θέσει, όσο και τους δημοσιογράφους που αντλούν πληροφορίες, ενώ παράλληλα χτίζουν επαφές με στελέχη επιχειρήσεων – πελάτες μας!

O Γ.Φλέσσας επεκτείνεται εξηγώντας πως «…το media training είναι μια διεθνώς καθιερωμένη υπηρεσία. Αφορά στην ενημέρωση των στελεχών των επιχειρήσεων για τον τρόπο που λειτουργούν τα μέσα ενημέρωσης,  στην καλύτερη οργάνωση και λειτουργία ενός Γραφείου Τύπου, στην εξοικείωσή τους με τη διαδικασία των συνεντεύξεων και των δημόσιων ομιλιών και άλλα παρόμοια θέματα. Ουδεμία σχέση έχει με την εικόνα που προσπαθούν να δημιουργήσουν όσοι έχουν άγνοια ή προσποιούνται άγνοια».

Κλείνοντας το συγκεκριμένο κείμενο θα ήθελα να σταθώ σε ένα σχόλιο του κ. Ρούλια ο οποίος αναφέρει στο AdBusiness «..το βασικό όχημα για μία επιτυχή εκστρατεία Δήμοσίων Σχέσεων είναι τα ΜΜΕ. Όχι βέβαια με την λογική της εξαγοράς και της διαπλοκής αλλά της πειθούς, της ειλικρινούς πληροφόρησης και των στερεών σχέσων, της κατανόησης της φυσιογνωμίας και των αναγκών σε ύλη του κάθε Μέσου ξεχωριστά» ενώ προσθέτει «αν ρωτήσετε τους εκατοντάδες επαγγελματίες Δημοσίων Σχέσεων για τα περί διαπλοκής και ξεπλύματος, το πιο πιθανό είναι να χαμογελάσουν πικρά, αναλογιζόμενοι την σκληρή καθημερινή προσπάθεια για υγιειώς κερδισμένη και όχι πληρωμένη δημοσιότητα. Ίσως μάλιστα κάποιοι απο αυτούς να εξοργίστηκαν βλέποντας μεγαλοσχήμονες «παραθυράτους» να πέφτουν απ’τα σύννεφα ανακαλύπτοντας ότι οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων ασχολούνται με την καλλιέργεια επαφών με τα ΜΜΕ, την στιγμή που η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι το πιο βασικό συστατικό της δουλειάς μας, η αλφαβήτα της καθημερινότητάς μας».

Advertisements

One Comment

Leave a Comment
  1. anjy / Sep 30 2010 21:37

    polu wraio arthro afto!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: