Skip to content
September 27, 2010 / Hara Akrioti

H Εφαρμογή των Social Media στην Ελλάδα!

Τα ΜΜΕ αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας. Τόσο η Τηλεόραση, όσο και το Ραδιόφωνο, τα Περιοδικά και οι Εφημερίδες, τείνουν να διαμορφώνουν τις απόψεις του ευρύ κοινού, ενώ, κατ’ επέκταση συμβάλουν στην επιτυχία των επιχειρήσεων, αφού λειτουργούν ως Μέσα Επιρροής. Ωστόσο, η μεγαλύτερη πρόκληση τα τελευταία χρόνια, στο περιβάλλον των Media, είναι οι νέες τεχνολογίες επικοινωνίας στις οποίες οφείλεται και η ραγδαία ανάπτυξη του internet η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί αξιοσημείωτη.

Πλέον, η πλειοψηφία των εταιρείων δημιουργεί Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media), όπως blogs, facebook groups, κ.α. τα οποία, με την ανάπτυξη σωστής στρατηγικής, συμβάλουν στην ευκολότερη διαχείριση κρίσεων αλλά διατηρώντας, συγχρόνως, το ρίσκο διάδωσης δυσάρεστων φημών. Και όμως, η αμεσότητα των μηνυμάτων και η προσέγγιση των «online» αναγνωστών, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε ιδιαίτερα υψηλό αριθμό, δημιούργησαν την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών πλάνων, βήματα προσέγγισης των δημουργών αλλά και παρακολούθησης των δημοσιευμάτων τους!

Με την σωστή διερεύνηση του κοινού τους, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν δημιουργικές ενέργειες, προκειμένου να αγγίξουν και να αγκαλιάσουν τις ανάγκες των τελικών καταναλωτών. Ένα παράδειγμα είναι η καμπάνια «Livestrong» της Nike ή αυτή της T-Mobile που κινητοποίησε τους πολίτες της Αγγλίας να βγούν στις πλατείες να τραγουδήσουν και να χορέψουν σε σταθμούς τρένων! Το αποτέλεσμα??? Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29%!

Σίγουρα, στην Ελλάδα η κατάσταση διαφέρει απο αυτή την Αμερικής ή της Αγγλίας, ωστόσο, υπάρχουν, αξιόλογοι bloggers τόσο στον τομέα της τεχνολογίας (π.χ. ο Στέφανος Κοφόπουλος), όσο και στο χώρο της ομορφιάς (π.χ. η Έφη Ανέστη). Πολλοί απο τους «δημιουργούς» ανήκουν στον χώρο της δημοσιογραφίας, ενώ αντίθετα άλλοι γράφουν απο hobby για την μαγειρική ή για επιλογές κρασιών και ενθουσιάζονται με την προσέγγιση απο τους PR Practitioners.

Έτσι, λοιπόν, γεννιούνται νέες ανάγκες, το περιβάλλον των Media εξελίσσεται τρομακτικά πολύ γρήγορα και το μόνο που έχουμε εμείς να κάνουμε…είναι να ενημερωνόμαστε διαρκώς αναφορικά με τις νέες μεθοδολογίες προσέγγισης των κοινών μας, αφού σε λίγο καιρό τα παραδοσιακά μέσα, όπως τα περιοδικά και οι εφημερίδες θα αντικατασταθούν απο websites, blogs, και WebTV.

Advertisements

2 Comments

Leave a Comment
  1. beautypaths / Oct 5 2010 19:44

    πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου. Αυτό που ψυχανεμίζομαι και παρατηρώ , από τη μικρή μου εμπειρία στο blogging (μέσω του beautypaths.wordpress.com) είναι ότι και σε αυτό το χώρο, εμείς οι έλληνες, βλέπουμε ανταγωνιστικά τους υπόλοιπους bloggers,πράγμα που στην Αμερική πχ εννοείται πως δεν ισχύει καθώς ο ένας στηρίζει τον άλλον. ίΣως βέβαια κάνω και λάθος…

    • Hara Akrioti / Oct 11 2010 20:13

      Αγαπητέ Κωνσταντίνε,
      Θεωρώ πως αυτή η εικόνα που έχεις δεν αποτελεί και το σύνολο (ευτυχώς!)…& εγώ, ως νέα blogger, με την σειρά μου κρίνω αρνητικά την συγκεκριμένη αντιμετώπιση. Ωστόσο, αυτό είναι ένα θέμα κουλτούρας και αντίληψης και ελπίζω πως σιγά σιγά & όσο τα social media αναπτύσσονται στην Ελλάδα, ενδεχομένως να αλλάξει και η κατάσταση που περιγράφεις.

      Ευχαριστώ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: