Skip to content
September 30, 2010 / Hara Akrioti

H διαμόρφωση φήμης στην βιομηχανία ταινιών *Inception *

Τα χαλαρά πρωινά των Κυριακών λατρεύω να διαβάζω εφημερίδες και περιοδικά. Έτσι, στις αρχές Αυγούστου, κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μου διακοπών διάβασα στο περιοδικό «Κ» της Καθημερινής ένα άρθρο σχετικά με την νέα ταινία του Christopher  Nolan, το «Inception», μία παραγωγή με συνολικό κόστος 200 εκατ. δολάρια. Το συγκεκριμένο κείμενο, λοιπόν, έκανε αναφορά στους τρόπους προσέγγισης των Media και την άντληση θετικών κριτικών πριν την επίσημη πρεμιέρα της.

Έτσι, η ομάδα προβολής της ταινίας οργάνωσε πρεμιέρα αποκλειστικά και μόνο για τους δημοσιογράφους, δίνοντας τους αφενός το «privilege» να είναι οι πρώτοι που θα την δουν και αφετέρου  να έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν ελεύθερα την αποψή τους σχετικά με την «ιδέα των ονείρων του Nolan». Το αποτέλεσμα ήταν να συγκεντρώσουν χιλιάδες θετικά δημοσιεύματα (π.χ. Peter Bradshaw ,The Guardian) και να «κινητοποιήσουν» το ευρύ κοινό να δει μία ταινία βασισμένη σε «επιστημονικές» θεωρίες.

Επινοώντας νέες διαστάσεις ονείρων ο Nolan, μάγεψε τους  παρευρισκόμενους δημοσιογράφους οι οποίοι έκαναν την κριτική τους στα Μέσα που αντιπροσωπεύουν. Αυτοί στην συνέχεια επηρέασαν εμάς που αρχίσαμε να γράφουμε σε blogs προσπαθώντας να εξηγήσουμε το φινάλε, δημιουργώντας μεγάλο buzz γύρω απο την ταινία. Το αποτέλεσμα, που δεν αποτέλεσε έκπληξη, ήταν φυσικά το «Inception» να σπάσει τα ταμεία και να αποσπάσει, κατ ‘ επέκταση τις καλύτερες εντυπώσεις.

Με ένα απλό παράδειγμα παρατηρούμε την επίδραση των Media Relations στην πορεία λανσαρίσματος μίας νέας ταινίας.  Οι τακτικές των Δημοσίων Σχέσεων  (Media Relations, Social Media, κτλ.)  λειτουργούν σαν συνδετικός κρίκος η μία με την άλλη  και  οδηγούν είτε μία επιχείρηση είτε ένα προιόν, στην επιτυχία.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: