Skip to content
July 21, 2011 / Hara Akrioti

We live in a Digital World!!!

Συχνά βρίσκω τον εαυτό μου εθισμένο με το twitter!

Τείνω να μοιράζομαι ότι σκέφτομαι συγκεκριμένες στιγμές, είτε αναφορικά με επαγγελματικά θέματα είτε προσωπικά! Μόλις το συνειδητοποιώ, επιθυμώντας έντονα να το ελέγξω κρύβω το κινητό, το κλείνω, βγαίνω έξω με φίλους όπου και πάλι παρασύρομαι να γράψω κάτι. Να μοιραστώ μία εμπειρία, μία χαζομάρα που μπορεί να έκανα, ένα ενδιαφέρον άρθρο που διάβασα, κοκ. Ναι, σίγουρα δεν είμαι η μόνη εκεί έξω με αυτά τα «συμπτώματα». Αδιαμφισβήτητα, υπάρχουν άλλοι σχετικά πιο «άρρωστοι»! Το σίγουρο είναι 1: Οι «followers» σου, οι «φίλοι» σου ή όσους έχεις τέλος πάντων «κυκλώσει» διαβάζουν αυτά που γράφεις και με τον δικό σου μοναδικό τρόπο επηρεάζεις την κρίση τους ή εκείνοι αντίστοιχα τη δική σου! Σίγουρα τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μέσο επικοινωνίας!

Έτσι οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, αναγνωρίζοντας αυτή την οικειότητα του ευρύ κοινού στις online πλατφόρμες, προτείνουν στους πελάτες τους στρατηγικά πλάνα  που στηρίζονται σε digital εργαλεία. Παράλληλα, τα PR agencies σταδιακά επενδύουν σε στελέχη με γνώσεις και εμπειρία, τα οποία έχουν τη δυνατότητα όχι απλά να προτείνουν αλλά να συμβουλεύσουν και να κατευθύνουν τους πελάτες ώστε να χτίσουν τη δική τους online κοινότητα. Πρόσφατα μάθαμε για τη Bakers Digital Communication η οποία την ημέρα του λανσαρίσματός της φιλοξένησε την Arianna Huffington-guru των social media-, η οποία έδωσε χρήσιμες συμβουλές στους παρευρισκομένους.

Πριν περίπου 2 μήνες, λοιπόν, είδα στο facebook την πρωτοβουλία του Public  που στοχεύει να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους φίλους του βιβλίου. Η κοινότητα έχει ξεπεράσει τα 6.000 μέλη και συνεχίζει να υποδέχεται λάτρεις και μη του βιβλίου.

Την εφαρμογή την επιμελήθηκε η Bakers Digital Communication – θυγατρική εταιρεία της V+O Communication – αξιοποιώντας την αμεσότητα που επιτρέπουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, δημιούργησε ένα δυναμικό σημείο συνάντησης για συγγραφείς και αναγνώστες όπου μοιράζονται,  συζητούν και  ενημερώνονται για όλες τις εξελίξεις στο χώρο του βιβλίου.  Συγγραφείς όπως ο Ευγένιος Τριβιζάς, ο Κώστας Ακρίβος, ο Αλέξης Σταμάτης και υποστηρικτές όπως ο Κωνσταντίνος Τζούμας και η Άλκη Ζέη συμμετέχουν ενεργά στην προσπάθεια και παρέχουν αποκλειστικό περιεχόμενο για τα μέλη του Public Book Face.

H καινοτομία της σελίδας έγκειται στις διευρυμένες εφαρμογές που μπορεί κανείς να βρει σε σχέση με μία συνηθισμένη σελίδα Facebook. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από το Public Book Face οι φίλοι του βιβλίου έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στην «Βιβλιοθήκη», όπου περιέχονται πάνω από 150.000 τίτλοι βιβλίων και να φτιάξουν το δικό τους ψηφιακό «Ράφι», το οποίο τους δίνεται η δυνατότητα να διαμορφώσουν, όπως επιθυμούν.

Εντυπωσιακό!

Σίγουρα αδημονούμε και για άλλες αντίστοιχες δημιουργικές προτάσεις που τα στελέχη των PR Digital agencies θα προτείνουν σε επιχειρήσεις να εφαρμόσουν, αφού τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν τη δυνατότητα σε εταιρείες να αναδείξουν τον τομέα δραστηριοποίησης τους, να φέρουν πιο κοντά το κοινό τους, να συγκεντρώσουν δεδομένα και παράλληλα να δημιουργήσουν WOM, το οποίο δεν έχουν απλά παρά να το εκμεταλλευτούν!!!

Αμφιβολία, ωστόσο, παραμένει αν μπορεί ένα ολόκληρο μάρκετινγκ πλάνο να στηριχθεί στις συγκεκριμένες εφαρμογές ή αν τελικά αφορούν αποκλειστικά το brand awareness και consideration. To demand generation πως το επιδιώκει, λοιπόν, μία επιχείρηση προκειμένου να έχει Return On Investment (ROI)?

Υποστηρίζω έντονα, σίγουρα τα new media σε σύγκριση με τα παραδοσιακά, και  θα πρέπει να δημιουργείται ομάδα διαχείρισης της online κοινότητας επιχειρήσεων και σαφώς ο σχεδιασμός πλάνων digital crisis management. Ωστόσο, έχω την αίσθηση πως πρέπει να υποστηρίζονται από επιπλέον μάρκετινγκ ενέργειες.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: