Skip to content
October 7, 2011 / Hara Akrioti

Ο Συνδετικός Κρίκος!

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πόσο εύκολα ξεκινά να διαβάζει κανείς ένα θέμα και τελικά τον απορροφά ένα άλλο, αφιερώνοντας ώρες, ενδεχομένως, για να το κατανοήσει. Έτσι, λοιπόν κι εγώ σήμερα…

Με αφορμή το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Δημοσίων Σχέσεων 2011 (European PR Congress 2011) που πραγματοποιήθηκε στην Ουκρανία, ξεκίνησα να διαβάζω την ομιλία τoυ Philip Sheldrake αλλά τελικά κατέληξα να διαβάζω σχετικά με μοντέλα μετρήσεων επιχειρηματικών αποτελεσμάτων. Ο συνδετικός κρίκος? Η “scorecard επιρροής” του Sheldrake η οποία βασίζεται πάνω στο μοντέλο του Norton & Kaplan τη γνωστή, αλλά όχι κατανοητή σε όλους, “Balanced Scorecard”.

Συνοπτικά, ο προσανατολισμός της παρουσίασης αφορούσε τον ρόλο των Δημοσίων Σχέσεων στην Ψηφιακή Εποχή (The Role of PR in the Digital Age).

Ο Philip Sheldrake αναφέρθηκε, λοιπόν, χαρακτηριστικά στα βήματα που οφείλουν να ακολουθήσουν τα PR agencies. Προτείνει, έτσι, την αλλαγή αντίληψης των στελεχών στην απόκτηση νέων επιδεξιοτήτων, digital επιδεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρεί πως οι συμβουλευτικές εταιρείες επικοινωνίας δεν είναι απαραίτητο να δημιουργούν νέα ομάδα ή τμήμα “digital υπηρεσιών” αλλά να αξιοποιούν τους υπάρχοντες PR practitioners, αφού το περιβάλλον των Δημοσίων Σχέσεων και της επικοινωνίας, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, μεταβάλλεται ραγδαία. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει (τουλάχιστον για τα δεδομένα της Αγγλίας) τα Media Relations έχουν πεθάνει!

Παράλληλα, μέσα στην παρουσίασή του περιγράφει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μία επιχείρηση, προκειμένου να επενδύσει σε digital πλατφόρμες. Χρειάζεται η αναπροσαρμογή της επιχειρηματικής στρατηγικής, ένα απλό μοντέλο/ σκελετός για να καθοδηγήσει τους στόχους επικοινωνίας. Ενέργειες άσκησης επιρροής οι οποίες θα απευθύνονται στα Κοινωνικά Δίκτυα, με απλά λόγια ανάπτυξη στρατηγικής διείσδυσης στα Social Media.

Έτσι, αγγίζει το μοντέλο, “The Six Influence Flows”, το οποίο επί της ουσίας συντονίζει της ενέργειες αυτές ανά target group.

Στη συνέχεια, χτίζει τη λεγόμενη “scorecard” η οποία μετρά την αποτελεσματικότητά τους. Αυτή η «κάρτα ελέγχου» παρακολουθεί την πορεία/ επιτυχία προσέγγισης των stakeholders (π.χ. πελάτες, δημοσιογράφοι, καταναλωτές, κτλ.), ενώ δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης εσωτερικών (της επιχείρησης) προβληματικών καταστάσεων που μπορούν να βελτιωθούν, καθοδηγεί την εταιρεία στην καινοτομία, τη διαφοροποίηση καθώς και τη μάθηση!

Τι καθιστά, ωστόσο, μία επιχείρηση κοινωνική?

Αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές του Sheldrak, οι Σύμβουλοι Επικοινωνίας πρέπει, αφενός, να διδάξουν τους πελάτες τους πως τα traditional media έχουν πεθάνει και αφετέρου να τους κατευθύνουν στη ψηφιακή επικοινωνία. Να γίνουν σε συστηματικό επίπεδο εταιρείες που εκμεταλλεύονται τις νέες τεχνολογίες, θέτοντας σαν γνώμονα τη διαχείριση επιδόσεων μέσω του μοντέλου των Norton & Kaplan που το παρομοιάζουν με καμπίνα πιλότου που δίνει στους managers  μία γενική και πολυσύνθετη πληροφόρηση.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: