Skip to content
November 6, 2011 / Hara Akrioti

Being a mentor or needing one???

Κρίσιμες στιγμές για την Ελλάδα… πολιτικές αναλύσεις, ώρες ατελείωτες παρακολούθησης των εξελίξεων οι οποίες παραμένουν, επί της ουσίας, ανύπαρκτες, επιτακτική ανάγκη η απόφαση παραμονής ή αποχώρησης του Γ. Παπανδρέου από τον ρόλο του πρωθυπουργού και όλη αυτή η κατάσταση σε συνδυασμό με τις προσωπικές μας ανησυχίες περί της εν δυνάμει δραστηριότητάς μας. Δεν θα μπορούσα να δικαιολογήσω τους πολιτικούς για τις έως σήμερα αποφάσεις τους,  αλλά δεν θα έμπαινα και στη διαδικασία να τους κρίνω, άλλωστε δεν είναι και αυτός ο στόχος του άρθρου. Ο λόγος? Διότι δεν είμαι πραγματικά στη θέση τους, δεν γνωρίζω δηλαδή, τα σενάρια που δεν αποκαλύπτονται ποτέ στο ευρύ κοινό και τους σκοπούς που ενδεχομένως εξυπηρετούν αυτές οι «συνέργειες» στις οποίες προχωρούν.

Όλοι  καθοδηγούμαστε από κάποιον και όλοι αντίστοιχα έχουμε επηρεάσει , με τη σειρά μας, κάποιους στις αποφάσεις τους, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στην περίπτωση των πολιτικών. Ακούν, επηρεάζονται, αποφασίζουν, υλοποιούν! Σκοπός, λοιπόν, είναι να καταφέρει να βρει κανείς έναν αξιόλογο μέντορα τον οποίο τόσο θα εμπιστεύεται όσο και θα συμβουλεύεται, προκειμένου να καταλήγει σε μία σωστή για εκείνον απόφαση.

Ο ρόλος του καθοδηγητή αποτελεί μεγάλη ευθύνη… Ευθύνη διότι κατευθύνει τη σκέψη ενός ανθρώπου ενώ, παράλληλα, οφείλει να  μπαίνει στη θέση του «καθοδηγούμενου», δηλαδή να ακούει, έτσι ώστε  να δίνει τη σωστή προσέγγιση στο ζητούμενο και κατ’ επέκταση στις ανάγκες του. Αντίστοιχα, το ίδιο δύσκολη μπορεί να χαρακτηρισθεί και η διερεύνηση ενός μέντορα. Ως τυχερός άνθρωπος, ομολογώ πως ο προσωπικός μου μέντορας με διευκολύνει λόγω της ροής σκέψης του. Ανοίγει δρόμους και εγώ καλούμαι να τους ανακαλύπτω στην πορεία.

Θα μπορούσε άραγε να συνδεθεί ο ρόλος των Συμβούλων Επικοινωνίας με αυτόν ενός Μέντορα? Ακούμε το ζητούμενο του πελάτη, τον κατευθύνουμε, υλοποιούμε έρευνες για να αντλήσουμε πληροφορίες αναγκών του κοινού στο οποίο απευθύνεται, σχεδιάζουμε καμπάνιες, τις υλοποιούμε, επηρεάζουμε και τέλος κερδίζουμε εμπιστοσύνη.

Πρόσφατα, λοιπόν, συνομιλώντας με ένα φίλο που διευθύνει μία αρκετά μεγάλη εταιρεία, για τα Ελληνικά δεδομένα, και στο πλαίσιο ανάπτυξης αυτής, αναφερθήκαμε στον έντονο προβληματισμό του, τόσο αναφορικά με την επιλογή ανάθεσης του λογαριασμού σε Διαφημιστική εταιρεία όσο και στην ανάθεση αντίστοιχα του λογαριασμού σε εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων.

Κρίνω, λοιπόν, πως πρέπει οι εταιρείες να μπουν στη διαδικασία να βρουν «Μέντορα», κυρίως όταν πρόκειται για τα πρώτα τους βήματα στην Επικοινωνία.  Από τη σωστή επιλογή κρίνεται η επιτυχία διείσδυσης στην αγορά και η διαμόρφωση αντίληψης του κοινού. Όσο για την επίτευξη εμπιστοσύνης? Ανακοινώστε ένα απλό spec… οι top εταιρείες Επικοινωνίας και η εμπειρία των στελεχών που απασχολούν θα γίνουν αμέσως αντιληπτές. Από εκεί κι έπειτα το πλάνο των κύριων παικτών ξεκαθαρίζει και η επιλογή γίνεται αρκετά απλή.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: